کوکاکولا همانند پارسال با هوش مصنوعی برای تعطیلات پایان سال میلادی تبلیغ ساخته و با انتقادهایی روبهرو شده است.
به گزارش پارسینه به نقل از دیجیتاتو، جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
کوکاکولا دوباره از هوش مصنوعی مولد برای بازآفرینی نسخهای تازه از تبلیغ کلاسیک کاروان تعطیلات پایان سال خود استفاده کرده است، اما به گفته کارشناسان، این تبلیغ بخشی از شادی و حس واقعی مشتریان این برند را از بین برده است.
به گزارش ورج، کوکاکولا سال گذشته سه تبلیغ ساختهشده با هوش مصنوعی را برای تعطیلات پایان سال میلادی پخش کرد، و این تبلیغات به دلیل ایراداتی مانند چهرههای غیرطبیعی و ناهماهنگ مورد انتقاد قرار گرفتند. امسال نیز این برند برای فصل تعطیلات پیشرو یک تبلیغ دیگر با هوش مصنوعی ساخته که تقریباً از همان مشکلات ساختاری رنج میبرد. علاوهبراین، نگرانی درباره حذف انسانها از ساخت تبلیغات نیز دوباره مطرح شده است.
در این تبلیغ جدید با عنوان Holidays Are Coming، کوکاکولا تلاش کرده با نمایش مجموعهای از حیوانات مختلف از دشواری شبیهسازی چهره انسانهای واقعی بکاهد. بااینحال، سبک هنری در سراسر ویدیو ناهماهنگ است. این ویدیو در برخی صحنهها تلاش میکند واقعگرا باشد و گاهی چهرههایی کارتونی با چشمهای اغراقشده نشان میدهد. خرسهای قطبی و پاندا نیز بهطرز غیرطبیعی حرکت میکنند و مانند تصاویر دوبعدی شتابزدهای هستند که بهصورت دستی تکان داده شدهاند و نه مدلهای سهبعدی واقعی.
در مقایسه با ویدیوهای دیپفیک پیشرفتهای که با ابزارهایی مانند Sora 2 از OpenAI یا Veo 3 از گوگل ساخته میشوند، تبلیغ جدید کوکاکولا بسیار مصنوعی و غیرهماهنگ به نظر میرسد.
براساس گزارش والاستریت ژورنال، کوکاکولا برای این کمپین تعطیلاتی خود با دو استودیوی هوش مصنوعی Silverside و Secret Level همکاری کرده است. این دو استودیو همان تیمهایی هستند که پیشتر روی تبلیغات کریسمس ۲۰۲۴ کوکاکولا نیز کار کرده بودند.
کوکاکولا از اظهارنظر درباره هزینه کمپین تعطیلاتی جدید خود خودداری کرده اما گفته که حدود ۱۰۰ نفر در این پروژه مشارکت داشتهاند، رقمی تقریباً برابر با تولیدات قدیمیتر این شرکت که بدون استفاده از هوش مصنوعی ساخته میشدند.
ارسال نظر